Rabu, 16 Mac 2011

Bagaimana Menguji & Mengetahui Si Dia Benar-Benar Mencintai Anda

Test
Bagi pasangan bercinta atau yang dah berkahwin, tentunya kita mahukan pasangan yang betul-betul menghargai kita. Pasangan istimewa adalah yang memahami kita hampir seluruh dari segi aspek seperti emosi, perangai, sikap, perwatakan, penampilan dan sebagainya. Tapi kadang-kadang kita jarang mengetahui hakikat sebenar dalam diri kita dan pasangan kita, adakah kita faham si dia? Adakah kita faham diri kita? Yang paling penting dalam percintaan adalah, adakha si dia benar-benar mencintai kita, di bawah ini, saya ingin berkongsi sedikit antara bagaimana mahu menguji pasangan kita, sama ada si dia benar-benar cintakan kita. Ujian ini hanyalah kecil sahaja dan mungkin semua orang tidak mahu mempraktikkan. 

1. Mula Dengan Melihat Tingkah Laku Si Dia

Banyak perkara yang boleh anda perhatikan pada si dia untuk anda mengetahui perasaanya kepada anda. Antaranya, adakah dia tiba-tiba berubah tingkahlaku ketika berada di samping anda? Kalau biasa-biasa buat muka cool, tapi apabila dekat dengan anda dia buat muka yang lebih ‘friendly’ dan romantik. Kalau biasa-biasa dia pakai selekeh tapi apabila berjumpa dengan anda dia memakai pakaian bergaya dan wangian menusuk kalbu.

Adakah ini bermakna dia menagih perhatian anda? Ketahuilah bahawa bukan senang lelaki nak buat benda-benda macam ni. Ini bermakna dia berusaha keras untuk menunjukkan sayang dan penghargaannya kepada anda.

2. Dia Asyik Curi Pandang Anda


Pernahkah ketika anda sedang khusyuk melakukans sesuatu, jauh di sudut mata anda perasaan si dia tengah memerhatikan anda? Kemudian ketika anda menoleh, dia pura-pura menoleh ke arah lain? Ini bermakna dia menyukai anda dan tidak dapat menipu diri sendiri bahawa dia mencintai anda.

3. Dia Adalah Pahlawan Sejati Anda

Ketika anda dilanda masalah, ada je dia muncul entah dari mana membantu. Tayar kereta anda pancit, tidak sampai 5 minit dia tiba membantu. Dia buka pintu untuk anda, tarik kerusi anda ( macam drama sikit2-sikit lah :) ). Lelaki yang melakukan perkara ‘respectful’ sebegini kepada wanita hanya ada satu sebab sahaja – CINTA.
 
Teman Tapi Mesra
4. Dia Berkawan Dengan Kawan Anda

Si dia tahu bahawa rakan-rakan dan keluarga di sekeliling anda adalah orang yang penting dalam hidup anda. Dia cuba berkawan dengan rakan anda. Lelaki yang tidak kisah untuk mengenali atau berkawan dengan orang-orang penting dalam hidup anda adalah lelaki yang berdusta dan bersandiwara mencintai anda.
 
5.  Dia Jujur Kepada Anda

Lelaki yang benar-benar mencintai anda akan jujur dan ikhlas berkongsi apa yang tersirat di hatinya kepada anda. Tak kira masalah peribadi atau kerja, dia akan bercerita kepada anda seperti anda sahabat karibnya. Lelaki yang berdusta hanya melemparkan kata pujian palsu dan dusta semata-semata.

2 ulasan:

  1. durratul mardhiah15 Februari 2013 6:59 PTG

    semase saye darjah tige,ade seorang leleki bername afiq.die bagi surat kepade saye.saye tidak tahu die bagi surat ape kerane kawan saye telah mengkoyakkan surat tersebut..lepas itu die melukis seorang perempuan ..dan saye pergi ke meje kawan saye lalu die pergi ke meje tersebut kerane ade saye.die berkate siape mahu surat yang saye lukis ini?saye pun berkate saye nak.die pun tersenyum kepade saye.saye tidak tahu bahawe die suke saye atau tidak.adekah die menyukai saye? dan saye sekarang ini darjah empat

    BalasPadam
  2. Saya ada mnt kt seorg llki ni... dia ni bleh diketogorikn mcm nerd la.. tp bkn nerd sgt cume dia cm pndiam... dia xde kwn prempuan.sy kwn prempuan dia yg 1st... di tu cm unpredictable.. kwn2 sy kte mlalui crenye dia mcm sukekn sy..tp sy xsure... kita org sama U n coursemate.... antra bnde yg obvious la dua mbt kat sy ialah, dia send mcj hi dkt sy.waktu tu kita org mkn kat kafe yg sama, n meja dia blkg je je mja sy..tp dia mcj.. eermm de byk la lg..tp x pasti sgt..

    BalasPadam

Buka Cbox
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShareThis

Video Terbaru AwaNiBiRu

Video AwaNiBiRu Yang Lain?

Loading...